Szeretettel köszöntelek a Szemléletváltók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szemléletváltók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szemléletváltók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szemléletváltók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szemléletváltók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szemléletváltók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szemléletváltók Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz .
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szemléletváltók Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Adyashanti (az üresség tánca)
A pillanat teljességével való intimitásban a tudat nem
korlátozódik az érzelmi vagy a fizikai test történéseire, sem az
érzékletekre vagy a gondolatokra. Ilyenkor csupán egyetlen egész
létezik, amely érzi, érzékeli és gondolja önmagát, és minden,
ami történik, magától megoldódik. Amikor ez az egész érzékeli magát, az
nagyon különbözik az "én" korlátolt tapasztalásától. Bankei zen mester
így fejezte ki ezt az állapotot: "A meg-nem-születettben minden a lehető
legtökéletesebben van." Ő a "meg-nem-született" kifejezést használta
arra, amit én Igazságnak nevezek. Amikor tehát az egész érzékeli
önmagát, úgy tűnik, hogy a meg-nem-született tökéletesen elboldogul
önmagában. Soha, egy rövid pillanatra sem ragaszkodik egyetlen
tapasztalathoz sem, csupán annyit tesz, hogy összehangolja és élvezi a
létezést. Ha tehát sikerül elengedned minden előzetes elképzelésedet és
tervedet, te is megláthatod, hogy a meg-nem-születettben minden a lehető
legtermészetesebben megy a maga tökéletes útján.
Van, hogy azon
kapod magad, hogy valami nagyon foglalkoztatja az elmédet. Lehet, hogy
meg szeretnél szabadulni tőle, vagy épp meg akarod érteni, és reméled,
hogy a gondolkodás hozzásegít ehhez. Ilyenkor próbáld ki, mi történik,
ha egy kis szünetet adsz az elmédnek, és egy ideig nem gondolkozol.
Einstein is épp ezt csinálta. Ha sokáig foglalkoztatta egy bizonyos
téma, egy idő után - amikor úgy érezte, hogy az adott problémát tekintve
elérkezett a racionális gondolkodás határához - mindig felhagyott a
mentális munkával. Ez valójában egy rendkívül bölcs trükk. A legtöbb
ember, amikor érzékeli, hogy elérkezett racionális elméje határaihoz,
ahelyett hogy megállna, fogja magát, vesz egy kilencven fokos fordulatot
jobbra vagy balra, és elkezd a határok mentén keresgélni az elméjében.
Ilyenkor nem egyebet tesz, mint hogy horizontálisan gondolkodik, és még
több tényt, tapasztalatot, illetve emléket bányász elő elméje mélyéről.
Ezt nevezem én időpocsékolásnak. A gondolkozásnak csakis abban az
esetben vehetjük hasznát, ha megállítjuk, miután a racionális folyamat
elérkezett a határáig. A szülést, a kívánt dolog - bármi legyen is az -
közvetlen létrehozását másra kell hagyni. Éppúgy, ahogy Einstein is
tette, amikor beszüntette a gondolkodási folyamatot, és hagyta, hogy a
megoldás magától megszülessen. A meg-nem-született ilyenkor -
köszönhetően a tapasztaláshoz fűződő bensőséges viszonyának - képes a
lehető legtökéletesebben elrendezni a dolgokat.
Az igaz
természetedhez vezető nyitottság útja tehát nem gondolatokkal, hanem
sokkal inkább az öt érzékszerv érzeteivel van kikövezve. Ha például
megpróbálod meghallani az adott pillanat egészét, és nemcsak a füleden
átjutó hangokra figyelsz; ha befogadod, érzed a pillanat teljességét,
akkor képes lehetsz túlnyúlni az én korlátozott területén. Testedben
megjelenik egy érzés, és te csak érzed. Egyre csak tágul. Érzed a
teljes, abszolút csendet. Érzed a madarakat. Érzed, milyen érezni a
hangot.
Az öt érzék közvetlen kaput nyit az elme virtuális
realitásán túlra, valami olyasmire, amely nem mentális eredetű.
Csodálatos élményben lehet részed, ha hagyod megnyílni érzékeidet.
Rájössz, hogy eddigi problémáid kilencvenkilenc százaléka abból adódott,
hogy figyelmedet egyetlen irányba fókuszáltad, korlátoztad. Amikor
azonban megnyílsz a teljességre, hirtelen minden letisztul. Mihelyst
valami miatt szenvedni kezdesz, vedd észre, hogy ahelyett, hogy öt
érzékedet egyszerre az egészre koncentrálnád, kiragadtál egyetlen
aspektust, amely a szenvedést okozza.
Láthatod, mennyi szenvedést
szül, ha a tapasztalást ilyen szűk nézőpontra korlátozod. Ilyenkor
tulajdonképpen nem hagyod, hogy a meg-nem-született saját törvényei
szerint, a lehető legtökéletesebben rendezze a dolgokat. Amint kitágítod
a fókuszt, minden a helyére kerül - még akkor is, ha ez a felszínen nem
mindig tűnik így. Ilyenkor képes lehetsz rá, hogy túllépj korlátozott,
beszűkült egyedi nézőpontodon, és meglásd, hogy valójában nem is te
érzékeled az egészet, hanem az egész, a teljesség érzékeli önmagát.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!